poiss poiss .

poiss

تركيبي براي محو ترك هاي پوستي

 از روش هاي خانگي استفاده كنيد.بهترين روش هاي خانگي و گياهي براي رفع ترك هاي پوستمهم نيست چطور ترك پوست در بدن شما ايجاد شده است بلكه راه حل و رفع اين مشكل اهميت دارد، اصولا اين ترك هاي ريز و درشت براثر بارداري يا كاهش وزن ايجاد مي شوند و راه هاي مختلفي براي ازبين بردن جاي آن وجود دارد. اين كشيدگي ها و خطوط مشكلي براي سلامتي ايجاد نمي كند اما ظاهر فرد چه زن و چه مرد را نازيبا ميكند.
ترك هاي پوست بيشتر روي شانه ها ،شكم ،سينه ،ران و باستن ديده مي شوند كه در ابتدا به رنگ بنفش بوده و سپس كمرنگ و سفيد مي شوند. از تمام اينها كه بگذريم به راه درمان و رفع آن مي رسيم كه در اين بخش از بهداشت و سلامت نمناك با يك روش طبيعي و خانگي موثر به سراغش خواهيم رفت.
ترك پوستي
چگونه از روغن زيتون براي رفع ترك هاي پوستي استفاده كنيم؟روغن زيتون يك ماده مغذي است و براي سلامت شما اثرات مفيدي دارد. همچنين مي توانيد به صورت موضعي از آن استفاده كنيد و از فوايد آن بهره مند شويد؛ مخصوصاً اگر ترك پوستي داشته باشيد. اكثر مطالعات نشان مي دهد كه روغن زيتون براي ترك پوستي بسيار عالي عمل مي كند؛ البته كه اثرات مثبت ديگر هم براي پوست دارد. فراموش نكنيد كه نتيجه ي اين روش ها يك شبه ظاهر نميشود و شما براي رسيدن به نتيجه ي مطلوب دلخواه حتما بايستي در استفاده از آنها مداومت و صبوري بخرج دهيد. براي استفاده از روغن زيتون براي رفع ترك هاي پوستي ناشي از بارداري يا چاقي طبق فرمول هايي كه در ادامه خواهيد خواند عمل كنيد.
روغن زيتون و كره شي باترشي باتر براي مراقبت از پوست و زيبايي آن به شدت توصيه مي شود و پوست را مرطوب مي كند . هر كرمي كه حاوي شي باتر باشد، مي تواند روي پوست اثرات مثبت داشته باشد .
مواد لازميك قاشق غذاخوري شي باتر خاميك قاشق چاي خوري روغن زيتون پرس شده سردروش استفادهشي باتر را با روغن زيتون مخلوط كنيد و آن را روي ترك هاي پوستي ماساژ دهيد.شب تا صبح صبر كنيد.هر روز اين روش را تكرار كنيد.
روغن زيتون
روغن زيتون و دانه قهوهچيزي كه معلوم است، اين است كه استفاده از دانه قهوه به عنوان اسكرابر باعث مي شود تا سلول هاي مرده پوست برداشته شود و شما يك پوست نرم و صاف داشته باشيد. باقهوه وروغن زيتون توليد كلاژن راتحريك كرده وپوست را مرطوب كنيد تا تركهاي پوستي به مرور محو شوند.
مواد لازميك قاشق غذاخوري دانه قهوهيك الي دو قاشق چاي خوري روغن زيتون پرس شده سردروش استفادهدانه قهوه را با روغن زيتون تركيب كنيد و روي ترك هاي پوستي به مدت 5 دقيقه اسكراب كنيد .5 دقيقه ديگر هم صبر كنيد.سپس آن را بشوييد و مرطوب كننده بزنيد.مي توانيد از آن به عنوان اسكراب بدن هم استفاده كنيد.سه بار در هفته اين روش را تكرار كنيد.
دانه هاي قهوه
روغن زيتون و روغن نارگيلروغن نارگيل عاملي براي شفافيت پوست است ، رطوبت پوست شما را حفظ مي كند و در برابر نور خورشيد و اشعه فرابنفش نيز از پوست مراقبت خواهد كرد.
مواد لازميك قاشق غذاخوري روغن نارگيل پرس شده سرديك قاشق چاي خوري روغن زيتون پرس شده سردروش استفادهروغن نارگيل را به مدت چند ثانيه داخل مايكروويو قرار دهيد.سپس دو روغن را با يكديگر تركيب كنيد .اين تركيب را روي ترك هاي پوستي بزنيد . شب تا صبح صبر كنيد.در نهايت هر روز اين روش را تكرار كنيد.
فرمول هاي عالي و قوي درمان ترك هاي پوستي با روغن نارگيل را ميتوانيد در مطلب  "چطور با روغن نارگيل همه تركهاي پوستي را درمان كنيم؟ " ببينيد. 
روغن نارگيل
روغن زيتون و زردچوبهزردچوبه اثرات مثبت مستقيمي روي ترك هاي پوستي دارد و داراي خواص درماني براي پوست هم هست و آن را سالم نگه مي دارد .
مواد لازمنصف قاشق چاي خوري پودر زردچوبهيك قاشق غذا خوري روغن زيتون سردروش استفادهروغن زيتون را با زردچوبه تركيب كنيد و آن را روي ترك هاي پوستي ماساژ دهيد.حداقل نيم ساعت صبر كنيد. سپس آن را بشوييد و بعد مرطوب كننده بزنيد.هر روز اين كار را تكرار كنيد.
زردچوبه
روغن زيتون و آلوئه وراالوئه ورا حاوي پلي ساكاريد هاي متنوع است كه رطوبت را در پوست شما به دام مي اندازد و همچنين باعث افزايش كلاژن و فيبرهاي الاستين مي شود و به بهبود ترك هاي پوستي كمك خواهد كرد.
مواد لازميك الي دو قاشق غذاخوري آلوئه ورا تازهنصف قاشق چاي خوري روغن زيتون پرس شده سردروش استفادهپالپ آلوورا را بيرون بكشيد و با روغن زيتون داخل كاسه تركيب كنيد.سپس آن را روي ترك هاي پوستي ماساژ دهيد.20 الي 30 دقيقه صبر كنيد سپس آن را بشوييد و بعد مرطوب كننده بزنيد.هر روز اين روش را تكرار كنيد.
براي آشنايي با روشهاي ديگر درمان ترك هاس پوستي با آلوئه ورا ميتوانيد مطلب " نابودي ترك هاي پوستي با آلوئه ورا " را مطالعه فرماييد. 
آلوئه ورا
روغن زيتون و شكر قهوه اياسكراب شكر يك راه طبيعي براي از بين بردن سلول هاي مرده و آلودگي ها از روي پوست است و به نرمي و لطافت پوست كمك مي كند.
مواد لازمدو قاشق غذاخوري شكر قهوه اييك قاشق غذاخوري روغن زيتونروش استفادهروغن و شكر را با يكديگر تركيب كنيد.سپس ترك هاي پوستي را به مدت 5 دقيقه با آن اسكراب كنيد و بشوييد و مرطوب كننده بزنيد.هر دو روز يك بار اين روش را تكرار كنيد.
شكر قهوه اي
روغن زيتون و روغن بادام تلخمطالعات نشان مي دهد كه ماساژ ترك هاي پوستي به مدت 15 دقيقه با روغن بادام تلخ، در دوران بارداري، باعث كاهش ترك هاي پوستي مي شود.
مواد لازم2 الي 3 قاشق غذاخوري روغن بادام تلخيك قاشق غذاخوري روغن زيتون سردروش استفادهروغن ها را با يكديگر تركيب كنيد .ترك هاي پوستي را به مدت 15 دقيقه با آن ماساژ دهيد. سپس چند دقيقه صبر كنيد و آن را بشوييد.هر روز اين كار را تكرار كنيد.
اگر مايل به رفع ترك هاي پوستي با روش هاي مدرن همچون ليزر هستيد ميتوانيد به مطلب " ليزر فركشنال , بهترين درمان مشكلات پوستي و تركهاي بدن " مراجعه كنيد.
اگر مايل به شناخت مواد غذايي مفيد براي درمان ترك هاي پوستي هستيد ميتوانيد به مطلب " بهترين خوردني ها براي درمان ترك هاي پوست بدن " مراجعه كنيد.
روغن بادام
نكته مهمروغن زيتون را نبايد به تنهايي روي پوست استفاده كنيد، زيرا ممكن است عامل ايجاد مشكلات زير باشد:
عامل خشكي پوستايجاد درماتيتاز بين بردن عوامل حفاظتي پوستايجاد قرمزي روي پوستمنبع : نمناك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۵۷ توسط:poiss موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :